top of page

להיות זמר זה לא כישרון מולד, הדרך להצלחה- פיתוח קול מקצועי!

לימודי מוזיקה ופיתוח קול אינם עסק קל אבל משתלם עבור אלו שרוצים להגיע לרמה של יכולת שירה טובה ומדוייקת, עמידה על הבמה מול קהל במשך הופעה שלמה. לשיר טוב זה גם טכניקה ווקאלית וגם יכולת משחק, שני דברים האלו צריכים להשתלב בסופו של דבר בצורה טבעית על הבמה.

אני החלטתי לחלוק איתכם טכניקה ,תרגילי פיתוח קול וכמה טיפים חשובים לגבי שירה ולימוד פיתוח קול:

צעד ראשון לפני שבכלל מתחילים עם תרגילי שירה זה לשים לב לגוף שלכם, על כתפיים משוחררות ועמידה יציבה.

אחר כך נשימות נכונות שזה חלק מאוד חשוב והבסיס של שיעורי פיתוח קול נכונים. נשימות צריכות להיות לפי הטבע והפיזיולוגיה של האדם, שום דבר מעולץ ולא טבעי.

לשמור על סנטר ישר .

לשמור על הברכיים לא נעולות.

לשמור על הכתפיים משוחררות ולא להרים אותם תוך כדי שירה ולימוד פיתוח קול.

לשמור את החלק הקדמי של הצוואר רפוי ולא למתוח אותו קדימה.

אם היה לכם יום רע, זה יכול להשפיע על האימוני קול וגם על ההופעה עצמה, תנסו לעשות תרגילי שחרור הגוף לפני ביצוע התרגילי פיתוח קול.

תעשו תרגילים עם הברות שונות.

תעשו תרגילים עם צלילים ארוכים (legato)

תעשו תרגילים עם צלילים קצרים (staccato)

תשירו ווקאליזים - שירים ללא מילים.

תקליטו את עצמכם כדי לשמוע את הקול שלכם מהצד, כך גם תוכל לזהות טעויות ולתקן אותן.

כל התרגילים האלו עוזרים לפתח את הקול שלכם ואת השמיעה שלכם. זו היא טכניקה ווקאלית שאתם לומדים ואז משתמשים בה בשירים כדי שתוכלו לשיר צלילים בצורה נכונה שבסופו של דבר תקל על השירה שלכם ותשפר את היכולת הווקאלית.

עכשיו נשאר לבחור מורה טוב לפיתוח קול ולקחת שיעורי פיתוח קול או לפחות קורס פיתוח קול שיהיה מינימום פעם בשבוע, מורה לפיתוח קול זה הקואצ׳ר הווקאלי שלכם שיעזור לכם להתקדם בצורה יעילה ופרודוקטיבית ביותר, יש גם אופציה לפיתוח קול עצמי אך זה יהיה הרבה יותר איטי וגם לרוב לא יעיל ויכול אפילו להזיק לקולכם לא רק בשירה אלה גם בדיבור רגיל. עדיף לפנות למורה מומחה לפיתוח קול. אם אתם מרגישים צרידות בקול אחרי השירה או גם אחרי הדיבור ממושך, נא לשתוק! ולבדוק את המיתרי הקול שלכם אצל רופא אף אוזן גרון, לבדוק שאין יבלות, בצקות, או כל דבר אפשרי אחר. אל תאמצו את קולכם, תשמרו אליו מיכוון שיכול להיות נזק בלתי הפיך למיתרי הקול.


bottom of page