top of page

פיתוח קול לילדים


יש המון חוגים לילדים הנה כמה סיבות מדוע ללמוד פיתוח קול ומוזיקה.

שירה מאוד משפיע ומפתחת את המוטוריקה אצל ילדים, יכולת חשובה , יצירתיות וכמובן מוזיקאליות וקול. פיתוח קול לילדים עיסוק חשוב שמעלה את הביטחון עצמי, יכולת עמידה על הבמה מול אנשים, יכולת להביע רגשות מול אחרים.ילדים מקבלים ביטחון במה שהם עושים מכוון שהם מתכוננים לזה, עובדים על זה וברגע שהם יודעים מה לעשות הם מבצעים את זה בביטחון ועצמאות.

המטרה היא ללמד ילדים לשיר כך שהם יוכלו להבין את הטכניקה של פיתוח קול בלי מילים מסובכות מסביב, לדבר בשפה שלהם כך שהם יוכלו להתחבר ולא להשתעמם, כך לפחות אני עושה ומאמינה שצריך לגרום להם להתאהב במוזיקה ושירה, ללמד אותם דרך משחק ובצורה כזאת שלא תגרום להם להתייאש ממוזיקה אלה להפך, רצון להמשיך ולאהוב מה שהם עושים. טכניקה ווקאלית לילדים קצת שונה מטכניקה למבוגרים. תרגילי פיתוח קול צריכים להיות בצורת משחק,ללכת רק לפי טבע הקול של הילד, לא לאמץ את מיתרי הקול, לבחור שירים עם מנעד שמתאים לילדים.

יכולות השירה של הילד:

בדרך כלל ילדים משתמשים בקול שלהם בצורה אינסטינקטיבית, כמעט כל ילד אוהב להביא את עצמו דרך שירה, הרבה פעמים יש בעיה חמורה של צרידות אצל ילדים בגיל מאוד צעיר בגלל הצרחות ודיבור בקול גבוה. לכן, תפקיד ההורים לשים לב לכך ולטפל בילד בזמן באמצעות חוג פיתוח קול, קלינאי תקשורת כדי שהצרידות לא תשאר ותכביד על הילד גם במהלך השנים הבוגרות שלו. תרגילים לפיתוח קול יכולים לשפר את המצב באופן משמעותי. מאוד חשוב לשים מוזיקה בבית, לא משנה איזה סגנון, האמהות היום לא שרות לילדים שלהם כמו פעם, אז ברגע שלא משמיעים מוזיקה בבית בכלל זה משפיע על יכולת השמיעה המוזיקאלית של הילד. גם אם הילד שר תוך כדי שהוא שומע מוזיקה וגם אם הוא רק מקשיב, לשני האופציות יש השפעה על השמיעה המוזיקאלית ועל הקול. מגיל 5 ילדים מסוגלים לספוג טכניקות בסיסיות של פיתוח קול ובגיל 6,7 (תלוי גם בכל ילד באופן אישי) יכולים כבר לקבל שיעורי פיתוח קול באופן סיסטמטי.

לדוגמה ילדה קטנה ששרה מדהים, תראו שזה אפשרי! :

https://www.youtube.com/watch?v=Hu8hqWpuzNU

bottom of page