top of page

סיפוק של מאמץ


חלקכם אומרים לי ״ אין לי כוח להתאמן בבית....״, ״ אני שרה במקלחת...״ ,״אין לי זמן להתאמן, אני עסוק״, ״אעשה תרגילים באוטו תוך כדי נסיעה....״.... מיליון ואחת סיבות למה לא להתאמן ! אין, אין, אין דבר כזה! את/אתה רוצה לראות תוצאות, נכון? רוצה להתקדם מוזיקלית, לשיר יותר טוב, להגיש שירים על הבמה בצורה יותר טובה ומרגשת, לחדד את השמיע המוזיקלית שלך, להגדיל את המנעד הקולי ועוד....... זה לא קורה כמו נס חנוכה! צריך להתאמן ! שיעורים בסטודיו זה תרומה ענקית להתקדמות אבל זה לא מספיק! חייבים לשבת עם עצמכם ולבדוק שכל הדברים שאנו מדברים עליהם בסטודיו ברורים ואתם מצליחים לעשות אותם לבד לפחות חלקית, לשבת רגע עם עצמך ולחשוב על דברים שלא ברורים לכם כדי שתוכלו לשאול בפעם הבא ולהבין אותם.

 

פיתוח קול זה בידיוק כמו כל דבר אחר שאתם רוצים להשיג ולראות תוצאות ממנו, למשל, דיאטה, אתם רוצים להרזות אז אתם צריכים ללכת לפי כללים של הדיאטה כדי להשיג תוצאות ולרדת במשקל. דוגמה נוספת- ספורט, דורש אימונים יומיומיים כדי להתחיל לפתח שרירים ולראות את הגוף שלכם מתחזק.

כך גם בשירה, אפילו שיש לכם כישרון מולד (שלא קורה הרבה בכלל...) אתם עדיין צריכים להתאמן כדי לדעת איך עושים דברים נכון ואיך מנצלים מקסימום מהפוטנציאל שלכם.

 

כן, נכון שזה קשה! להתאמן לבד זה עסק לא קל. צריך גם לעשות את התרגילים המשעממים שחוזרים על עצמם, לנסות להבין מה אנחנו מרגישים בתוך בגוף שלנו , איזה שרירים זזים או נפתחים , קשה להבין מה קורה בתוך הגוף שלנו רק על סמך תחושות בלי לראות כמו למשל פסנתרן שמנגן יכול לראות את הידיים שלו, זמר לא יכול לראות מה קורה לו בתוך הגרון, בגלל זה אנחנו עושים כל מיני תרגילים (לפעמים מוזרים....:) כדי להגיע למקומות העמוקות האלה שבתוך גופנו ולנסות להשתלט ולהפעיל אותם בצורה נכונה. אוווף..... כל כך הרבה דברים .....!!!!

למרות כל זה .... תחשבו רגע על סיפוק שאחרי המאמץ..... קיבלתם פעם סיפוק על משהו שהתאמצתם להשיג ובסוף השגתם !!!??? א י ן יותר מתוק מזה בעולם! הרגשה של ניצחון! נרגשה שאתה על גג העולם , שאתה מלך העולם , הרגשה של אושר אמיתי ועמוק! זה לא כמו לאכול ארוחה טובה ולקבל סיפוק רגעי לשעה הקרובה, תאמינו לי שבמוזיקה אתם תקבלו סיפוק אמיתי ועמוק ולא רגעי אלה לטווח הרחוק ותוכלו להינות ממנו באמת.

 

רגע לפני שאתם הולכים להתאמן עם עצמכם, יש מיליארד תירוצים שרצים בראש, למה לא..... פתאום כואב הגרון או שצריך ללכת לעשות קניות או לנקות משהו בבית או לחזור למישהו שהתקשר.... המון סיבות, זה כמו לקום מוקדם בבוקר לשביל לעשות הליכה... שאתם חושבים לעצמכם תוך כדי שינה ״אין לי כוח לקום, אני אשן שעה יותר....״ אבל מה קורה אחרי זה...? אחרי שאתם קמים, אוכלים, מתארגנים ואפילו ישנתם יותר... מגיעות רגשות אשם..... ״למה לא קמתי..?״ ,״אבל יכולתי , איזה באסה מחר אני קם בטוח..!״ הזמן יעבור בכל מקרה! השאלה אם תקבלו סיפוק מהיום שהיה..? האם ניצלתם את זמנכם נכון ואתם מרוצים ומסופקים, אין על הרגשת הסיפוק בעולם! ובשירה זה מתבטא אפילו יותר מכוון שיש זיכרון שרירי והקול שלנו יכול לזכור את החימום והתרגילים הקוליים שעשינו אתמול בערב עד לבוקר שלמחרת, הקול שלנו לא שוכח את כל מה שהשקענו בו בחודשים האחרונים. בעזרת פיתוח קול אתם מחזקים את קולכם ואם אתם מקפידים אז תוך זמן קצר תוכלו להבחין בשינויים ותזכרו- בלי אימונים זה לא עובד! יש לנו נתייה ליפול לסיפוקים רגעיים כי זה יותר קל ,ללכת ולעשות משהו כיפי עכשיו במקום להשקיע באימונים, תקחו את עצמכם בידיים בשביל להגיע לסיפוק שאחרי המאמץ, המתנה שתקבלו אחרי ההשקעה תגרום לכם להאמין בעצמכם באמת ולא להסתפק בכיף רגעי הרי אתם יודעים שזה רק לטובתכם!

אז יאללה לקום עכשיו ולעשות אימון קולי!


bottom of page