top of page

לבחור חוג לילד......


יש המון חוגים ! מה לעשות? איזה פעילויות לילדים לבחור? לאן לשלוח את הילד??? אלו השאלות של עשרות אלפי אמהות ואבות בתחילת כל שנה החדשה..... והילד עצמו לא יודעה מה הוא רוצה ... קופץ מחוג לחוג... מחליף, מתלבת, רוצה, לא רוצה.... ההורים מיועשים והרבה פעמים הילד אפילו לא מספיק ללמוד דברים חדשים בחוג אחד וכבר נמאס לו והוא קופץ למשהו אחר... אני מבינה את היעוש של ההורים והרצון לעשות את הילד מאושר ושמח, אז הנה, לפני שאתם שולחים השנה את הלילדים לחוגים אחרי הצהריים, תקראו המלצות ותחשבו אולי כאן זה מה שחיפשתם...?

 

שירה ומוסיקה - זה פעילות לילדים שמפתחת מערכת החושים כמו רגש, חוש מוטורי, דרך המוסיקה אפשר ללמוד להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז, להרגיע את הילד, לחזק נפש וגוף וכמובן ללמוד לשיר נכון ולפתח שמיע מוסיקלית. החוג יצירה לילדים, מוסיקה ושירה מתאים גם לילד מחונן וגם לילד שצריך עזרה ותמיכה בתחומים ספציפיים. תשאלו כל הורה איזה תכונה היה רוצה להעניק לילד שלו ובמרבית המקרים הייתם מגלים - ביטחון אצמי גבוה! כמעט קונצנזוס. לכולנו ברור שביטחון עצמי גבוה היא תכונה חשובה לחיים אבל האם כל ילד שמצליח הוא בהכרח עם ביטחון עצמי...? לא נראה לי.... בודאי שאני לא מייחסת את המצב לכולם, אך די הרבה תוכלו למצוע מקרים כאלה שילדים מצליחים פשוט בשל העובדה שהם חרידים מכשלון או כאלה שבוחרים את הדרך הקלה או כאלה שההורים שלהם לחוצים ולוחצים. האם ילדים חכמים ויפים בהכרח עם יותר ביטחון עצמי..?

 

כהורים שמתבוננים באותם ילדים אנחנו מוצאים את עצמנו חסרי עונים, אנחנו לא מבינים איך הילד היפה והמוכשר לא רואה עד כמה הוא מדהים..!!! ביטחון אצמי אינה יכולת להצליח אלה לדעת להתמודד עם כשלון והקושי. תרצו או לא תרצו ילדכם יצתרחו להתמודד עם דברים בחיים, השאלה היא- איך? כהורים, יש ביכולתנו ללמד, לכוון, ללוות ולהעניק לילדנו כלים משמעותיים ולעזור להם לעשות את מסע חייהם מלא ביותר הצחלות מכישלונות. פעילויות לילדים דרך המוסיקה מפתחים, בונים, מרימים אם צריך ופותחים לילד אופקים חדשים עם הבנה, תמיכה, עידוד היכולות וכך גם יותר הזדמנויות להצלחות אמיתיות ומבוססות על ביטחון אצמי ואושר אמיתי של הילד ולא הצלחות ממקום של פחד או לחץ. שלא נטעה, אף ילד ( גם מבוגר) לא נהנה מכישלון או הפסד, ההבדל בין ילד עם ביטחון אצמי לילד חסר ביטחון אצמי תהיה התמודדות עם המצב והיכולת להמשיך הלאה. דרך המוסיקה אפשר לגרום לילד להיות מאושר, שמח, אנרגטי או לרגש ולהרגיע ואפילו להרדים, מוזיקה ושירה בונים ומפתחים את המוח של ילדונו לכן מומלץ גם להשמיע סוגים שונים של מוסיקה בבית (ממוסיקה קלאסית מרגיע למוסיקה מהירה, ריקודית וקצבית) וגם ללכת להופעות כדי לשמוע מוסיקה חייה, נגנים וזמרים, כך, דרך לימוד והקשבה למוסיקה תוכלו לפתח אינטליגנציה רגשית וכמובן קול ושמיע ! חוג לילד ,לנוער ולמבוגרים באזור הצפון בגליל מערבי, בסטודיו מקצועי לפיתוח קול ואולפן הקלטות בין נהריה לעכו.

bottom of page