top of page

מה זה פיתוח קול....?


פיתוח קול או כמו שאומרים בשפה מקצועים ווקאל, הינה טכניקה מיוחדת בשביל הגדלת המנעד הקולי, עבודה על המקומות הבעייתיים בקול על מנת שפרו.

 

המטרה הכי חשובה היא לעבוד כך שהקול לא יפגע במהלך הלימוד, ישאר בריא, צלול,ימצא את הגוון הטבעי שלו. קיימים תרגילים קוליים מיוחדים בשביל לאמן את הקול, זה כמו ספורטאי שעושה חימום לפני האימון, כך גם זמר עושה חימום לקול שלו בשביל לחמם את המיתרים, לגרום להם להיות גמישים ומוכנים לשירה בעזרת התרגילים לפיתוח קול. שירה ופיתוח קול כמו הרבה דברים בחיים זה תהליך, אל תצפו לניסים בשבוע אחד, זה דורש זמן והתמדה, בדרך כלל אחרי כמה חודשים תוכלו להבחין בהבדל אבל כל מי שרוצה להתקדם בצורה משמעותית צריך לקחת את הפיתוח קול כדרך חיים לשנים רבות.

 

קשה מאוד לעבוד לבד ולעשות פיתוח קול עצמאי כי אתם לא יכולים לשמוע את עצמכם מהצד, מה שנשמע לכם טוב מבפנים יכול להשמע לא טוב מבחוץ ולאנשים בסביבה, בגלל זה צריך מורה לפיתוח קול שיקשיב, יסביר ויתרגל איתכם יחד את כל הפרטים.

 

כמעט כל אחד יכול ללמוד פיתוח קול. הכי חשוב בשלב ראשוני זה ללכת למורה לפיתוח קול בשביל האיבחון, לראות שיש לכם שמיע וקול לפחות התחלתיים ואז להתחיל לעבוד, למצוע שירים שמתאימים לכם מבחינה קולית (לא גבוהים מידי ולא נמוכים מידי), מומלץ להתחיל מדברים פשוטים ולא מסובכים מידיי כי זה יכול להעמיס על הקול וכתוצעה ממאמץ יתר על המיתרים יכולות להיווצר בעיות בריאותיות כמו יבלות או בצקות, בהמשך יכולה גם להתפתח צרידות וטיפול בבעיות כאלה לא קל. אם אחרי הבחון אתם מגלים שהשמיע שלכם או הקול שלכם לא במצב הכי טוב,אז אם זה מבחינת נתונים טבעיים יש אפשרות לשיפורו ב90% מהמקרים בעזרת התרגילים לפיתוח קול ,בחירת שירים ועבודה טכנית נכונה. אם הבעיה היא רפואית, קודם כל חייבים להיבדק אצל רופא אף- אוזן- גרון ואחר כך אם הוא מאפשר לכם להמשיך פיתוח קול לבחור מורה טוב ומקצועי ולהתחיל להתאמן. יש בעיות רפואיות כמו צרידות למשל שאפשר לטפל בהם בעזרת תרגול (נא לקרוא כתבה הקודמת בבלוג). וזכרו: כל לחץ בגרון שאתם מרגישים תוך כדי שירה או אחריה, מעיד על שימוש לא נכון עם הקול! נא להיזהר ולהפסיק!

 

שירה נכונה זה - פיתוח קול, פיתוח שמיע, אימון והתמדה! :)

נא לפנות אלינו לייעוץ: נטלי דנגור 054-8145480. פיתוח קול באיזור הצפון, פיתוח קול בגליל מערבי,פיתוח קול בקריות, פיתוח קול בנהריה, פיתוח קול בעכו.

bottom of page