top of page

מצב בריאותי, כושר, פיטנס ושירה.. יש קשר!

הרבה פעמים שואלים אותי בתור מורה לפיתוח קול האם יש קשר בין כושר גופני ושירה...? האם לאדם מלא יותר קל לשיר בעקבות המסה שלו או יותר קל לשיר שאתה רזה וקליל....? האם ספורט עוזר לפיתוח קול ושירה או שזה לא קשור......?

בוודאי שכן! היום החלטתי להקדיש לזה כתבה ולענות על כמה שאלות שצפו אצל התלמידים שלומדים פיתוח קול.

האם משקל זה משנה..?

לא! למרות שזה יותר טוב לכושר הגופני ולכל המערכת הבריאות שלך להיות במשקל הנכון לגובה שלך. יש כל מיני זמרים בכל מיני צורות גופניות, רזים, מלאים, נמוכים או גבוהים, חוסר תמיכה ובעיות בנשימה נגרמות בדרך כלל על ידי ירידה מאוד דרמטית במשקל או השמנת יתר.

איזה סוג כושר צריך לעשות בשביל להיות זמר?

זמרות וזמרים מאבדים די הרבה אנרגיה על הבמה, זה גם תלוי בסוג ההופעה שהם מציגים. רצוי לעשות כושר ברמה מאוזנת וסיסטמטית. כושר עמידה שלך לא חייב להיות של חיה :-) אבל צריך להיות מספיק בכושר בשביל להחזיק הופעה שלמה. כל דבר שמחזק את הגוף עוזר לקול.למשל, שחייה מאוד מחזקת את כל הגוף והמסדרת את מערכת הנשימה, פיטנס, הליכות ותרגילים שיכולים לחזק את הלב, יוגה טובה לנשימות, פלדנקרייז לחיזוק הגוף והיכולת לשיר במשך זמן רב.

אני נהנה מאימון משקולות - זה טוב לשירה?​

הבעיה העיקרית בהרמת משקולות זה עליות וירידות עם הגוף (סקוואטים), אפשרות למתח בצוואר ובכתפיים אבל אם אתה מודע לבעיה הזו לא להגזים באימונים ואחרי גם לעשות תרגילי שחרור והרפיה, אז אתה בסדר.

אני לא יכול לעשות אירובי - הצעה?

אחת משיטות האימון המסייע לשפר את הגמישות השרירים שלך בלי לקפוץ סביב כמו מטורף הוא קלנטיקס או בדומה פילאטיס, טכניקת אלכסנדר. זה עובד על העיקרון של שימוש בתנועות קטנות מאוד לריכוז שרירים באזורים שונים של הגוף. חלק מהתרגילים מבוססים על מתיחות והרפיות.

מאיזה תרגילים כדי להמנע.?

הימנע מכל התרגילים המעודדים או הגורמים למתח בנשימה, צוואר או כתף. תן לעצמך לפחות שעתיים בין פעילות גופנית לבין פיתוח קול. הימנע מפעילות גופנית מאומצת ביום של ההופעה, אלא אם אתה בכושר טוב ויודע מה אתה עושה!

נא להתייעץ עם רופא מומחה לפני .


bottom of page