top of page

האם ניתן להגדיל את מנעד הקולי (תווח צלילים) ....?


אני רוצה לעלות את אחת השאלות שלפי דעתי הכי נפוצה שיש לתלמידים שלי ולפתור אותה פעם אחת ולתמיד , ״האם אפשר לשפר את מנעד הקולי .....???״

בואו נשווה את הקול שלכם לגומי, אני בטוחה שעשיתם את זה באיזשהו שלב של החיים, ברגע שמותחים את הגומיה ומנסים לפרוט אליה היא תייצר צליל, אם תמתחו יותר חזק תקבלו צליל יותר גבוה. ברגע שפורטים על הגומי אפשר לראות תנודות שלה שהולכות למעלה למטה זה מה שמניע אוויר מסביב ומייצר צליל. המרחק בין הנקודה הגבוה לנמוכה של קשת התנועה קובעת את עוצמת הצליל והזמן ביניהם קובע את הגובה שלו.

מיתרי הקול הם כמו הגומי, הם יכולים להמתח בשביל ליצור צלילים אבל יש גבול לזה, אם מותחים יותר מידי זה עלול להזיק להם.

יש המון תרגילי פיתוח קול שעוזרים לפתח ולחזק את הקול בשביל להגיע לצלילים יותר גבוהים ולא רק זה, תרגילי פיתוח קול מסייעים להגיע לצליל יותר צלול וייציב , זה כמו חימום שרירים לפני האימון שעוזר להתחיל את האימון בקלות רבה יותר.

לימוד פיתוח קול מקצועי עם תרגילים מותאמים אישית יכול לעשות שיפור משמעותי לקול שלכם. זה לא יקרה בין רגע ,לפתח את הקול לוקח זמן בידיוק כמו לבנות שריר. בדרך כלל אחרי כמה חודשים תוכלי לראות תוצאות ולהרגיש אותן בעצמכם.

שיעורי פיתוח קול כוללים: תרגילי קול, תרגילי נשימות, עבודה על דיקציה נכונה, תרגילים לשיחרור שרירי הגוף והפנים, עמידה נכונה, חיפוש של המנעד המתאים לך וגוון הקול הייחודי שלך.

חלק מהתרגילים תצטרכו לתרגל בבית, לעשות קצת פיתוח קול עצמי מול המראה. לימוד פיתוח קול מאוד חשובה להתפתחות הבריאה של קולכם, אל תזניחו אותו כי אין דרך חזרה מקול הרוס.



bottom of page